DAG 2 Kl: 21.08.

Sitter i mitt rum nu. Har rökt den sista ciggen för idag.
Hämtat nikotinplåster osv...

Pratat med min kontaktperson, imorn ska vi lösa min ekonomiska bit...
Men känner jag idioterna där i GVE så har fortfarande inget hänt och det blir som förut...

Lyckats få "dispans" till att få gå med mössa överallt, så även i matsalen!Haha!
Det är bra att man kan använda sin mun rätt nångång :D

"Umgåtts" mycket med en tjej här, Sabina. Grymt trevlig tjej som är lätt att prata
med osv.
Hon har hjälpt mig med att ansöka om "förskott" så jag kan köpa
telefonkort och sånt.

Dessutom så har jag ansökt om att få byta rum eftersom detta rum jag har nu kan
delas med någon annan, och det vill jag ju inte...

Lyckats skrapa ihop till två frimärken också, och skickat iväg brev till min älskling och min familj.
Resten skriver jag till då jag fått ihop tillräckligt med cash.

Finns en kiosk här inne på anstalten som är öppen alla dar i veckan i ca en kvart.
Där kan man köpa godis,frimärken,nudlar osv osv ...

Pratat med några andra av dom intagna och dom är också trevliga och "lugnar" mig med att
en månad går fort och att jag ska se detta som en semester.
Och det är FANTASTISKT vilka olika berättelser om sina liv dom berättat för mig.
Lite så där spännande och fascinerande, grymt kul att höra andra berätta om sina liv
och jobb osv :P
Och dom som är här är precis som vilken person som helst!
Helt vanliga "svenssons" som råkat göra misstag.
Inte sämre än någon annan!
Tänk på det nästa gång du dömmer en människa!
Hade lika gärna kunnat vara du som satt här!

Så är det!

Snart ska jag väl borsta gaddarna skriva lite brev och sen försöka sova, hur det nu går!

Nu ska jag och jaga ett par KV tofflor:P
Återkommer imorn, på återseende!


(Imorn lägger jag upp DAG 3 :) )

Kommentarer
Postat av: elly

vadå? måste man betala för o sitta inne ? :s

2010-03-31 @ 21:35:48
Postat av: Kicki

Nä det kostar inget att sitta inne, men man måste ha pengar till cigg och telefonkort själv.

2010-03-31 @ 21:52:03
Postat av: Åse

Intressant att läsa om vad du varit med om där inne :) Man har så svårt att föreställa sig hur det är. Måste kännas skönt att vara ute igen :) Kram

2010-03-31 @ 23:50:24
URL: http://asewallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0