DAG 2.

1/3-10 DAG 2 kl:10.01

Klockan ringde 06.30. Osköna jävla sängar. Täcket är
som en liten grytlapp, typ 1x1meter.
Kallt har det varit!
Kändes konstigt att vakna upp här, är van att kolla mobilen, men  nu fanns det ingen...

På morgonen mellan 7-7.30 ska man och "anmäla sig".

Sen är det frukost.
Jag har pratat med några av dom andra intagna och dom flesta verkar trevliga.
Igår däremot blängde alla som fan ....
Det var någon som frågade vad jag gjort, berättade samtidigt som jag skämdes, men dom flesta
skrattade åt det och tyckte det var bra att nån  vågat sätta en snut på plats :P

Man får "jobba" här. Jag har ännu inte fått något jobb, men antar att det löser sig när jag ska få

träffa min kontaktperson.
Nyss var en utav personalen här och bokade in mig på nåt som kallas ASI, nån sorts utredning
dom gör på alla intagna.
Annelie, som hon heter blev också min kontaktperson.

Fått prata med den säkerhetsansvarige här idag också, han gav

mig ordningsreglerna för anstalten och så fick jag skriva under
ett papper på när jag "muckar" härifrån...
Tisdag 30/3 ser jag framemot!Oerhört!
Saknar min älskling som fan!

Eftersom jag är rätt fattig lyckades jag bara skrapa loss
till två telefonkort med 20markeringar på vardera...
8min till mobil, blir korta samtal tills jag har råd att köpa ett 100a kort.

Man får gå och röka när man vill, vilket är bra, ja förutom då man jobbar eller så.
07.30 låser dom upp dörrarna och 21.30 låser dom igen.

Klockan 12, 16.30 ,18.30 samt 21.30 har dom närvarokontroller.

Dom andra tjejerna pratar om nån subba här som tror sig äga matsalen, och hon
brukar kasta ut folk om man har mössa på sig!HAHA!
Bara kasta ut mig, jag tar inte av mössan! Så är det!
Nåväl, jag återkommer senare. Många timmar kvar av detta dygn:(PÅ ÅTERSEENDE!


( Fortsättning kommer på dag2 snart ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0