VARNING!LÅNGT INLÄGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som ni ser har jag gjort om bloggen lite.
Jag har ändrat
"välkomsttext" osv osv.
Läs den!

Varför jag nu äntligen går ut med att jag ska sitta inne är för
att ni fördomsfulla och alla ni andra ska få veta sanningen.
Istället för att ni ska gå omkring och tro massa saker och sprida falska rykten.

I somras på festivalen blev jag tagen av sk polisaspiranter.
Jag och Toffe stod och grälade med ordningsvakterna på området
när dom här sk poliserna kom och tog tag i mig.

Till en början är jag lugn.
Men när aspiranterna sedan griper tag i mig på ett mkt
otrevligt sätt blir jag förbannad.

Jag får panik när någon håller fast mig.
Då gör jag allt i min makt för att komma loss.
Jag skrek tiotusentals gånger att dom skulle släppa mig att då blir jag lugn.

Men likförbannat fortsatte dom slita och dra i mig.
Folk tittade.
Jag kände mig kränkt.

Inne i polisbilen är jag tydligen väldigt aggressiv och slår den sk
polisaspiranten som är en kvinna.

Då kommer en till polispatrull och sliter ut mig och griper mig.
Dom sätter in mig igen med handbojor och så sätter dom sätet
mot mina ben så jag inte kan röra mig.

ÄNDÅ fortsätter kvinnan att slå på mig, när jag sitter fast och inget  kan göra.
Vilket får mig att bli ännu argare.
Då harklar jag mig och drar en loska på henne.
Sen kör dom iväg och jag blir anhållen i ett dygn.

På morgonen blir jag hämtad till förhör där jag får veta att jag blivit anmäld.

Senare visar det sig att jag blir åtalad på två punkter.

*Våld mot tjänsteman
*Ofredande


Jag döms till 1månads fängelse, då det inte finns något annat straff att ge mig.
Samhällstjänst kom inte ens på fråga då jag VÄGRAR jobba gratis.
Då blev domen fängelse.

Jag hade kunnat söka fotboja, men jag tar mitt straff och åker in.

Jag vet inte riktigt när eller vilken anstalt jag hamnar på.
Men förmodligen blir det efter nyår och på Ljusnadalens anstalt.


Nåväl, det var det.
Annars är jag faktiskt en lugn och trevlig tjej.
Men alla kan ju göra misstag, eller hur ?

En sak till, dom där aspiranterna som nu är poliser borde
åka till Sthlm och jobba en helg.
Jag tror dom hade avgått som poliser.
Dom menade på att jag var så aggressiv att dom inte kunde kontrollera mig då i somras.
Men snälla ?
En ung liten tjej som har övertaget av två poliser ?
Det säger väl allt.

Nåväl, hoppas ni fortsätter att läsa min blogg.
Jag kommer att skriva dagbok där inne och sen publicera den här :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Starkt gjort gumman.

2009-12-29 @ 21:14:31
Postat av: Kicki

Tack! :)

2009-12-29 @ 21:19:56
Postat av: Tove

du är bra

2009-12-29 @ 21:32:18
URL: http://energidryck.blogg.se/
Postat av: Kicki

Du med Tove :)

2009-12-29 @ 21:38:40
Postat av: peka

oj shit! ja poliser är inte alltid så bra.. hoppas allt går bra ändå.

2009-12-29 @ 22:55:49
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Kicki

Nä poliser är grisar i dom flesta fallen. tyvärr.

2009-12-29 @ 23:04:22
Postat av: Marro

Starkt att skriva om det. Den månaden kommer att gå fort ska du se :) Kram

2009-12-29 @ 23:31:40
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kram!

2009-12-30 @ 11:00:40
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Åse

Ganska töntigt ändå att ens börja ge nåt straff för detdär. Vem som helst hade ju reagerat likadant om dom vart i din sits då.. men men. Hoppas tiden går fort, en månad är ju inte så lång tid :)

2009-12-30 @ 15:15:35
URL: http://asewallin.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jo lite töntigt var det ju, man borde inte söka in till polisen om man inte kan klara av "aggressiva" och stökiga personer, men jag tror att allt detta bara handlar om pengar. Jag blev ju skadeståndsskyldig också....

2009-12-30 @ 15:36:17
Postat av: Emma

Jag tror du kommer klara det :)

2009-12-31 @ 11:31:17
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: Råkade hitta in

Menar du verkligen att ALLT du gör är någon annans fel?? Väx upp tjejen och börja ta ansvar. Du kan ju inte bete dig hur som helst och tro att du bara ska slippa undan. Sitt din tid och LÄR dig något av det.

2009-12-31 @ 12:20:44
Postat av: Anonym

Patetiskt o skylla ifrån sig du skulle behövt få några mån till...........

2009-12-31 @ 19:25:38
Postat av: Kicki

Haha, fortfarande skyller jag inte i från mig.

2010-01-01 @ 14:17:12
Postat av: Tina

Folk har förjävla lite till liv, jävla äckel. Undra om de skulle våga säga det till dej irl? Tvivlar starkt.

2010-01-01 @ 17:25:12
Postat av: Kicki

Nå nä inte skulle dom våga säga något åt mig om dom nu träffade mig, när dom inte ens vågar skriva sitt namn när dom kommenterar :P

2010-01-01 @ 17:59:49
Postat av: Johanna

Hej och tack för en underhållande blogg! Det är tråkigt att poliser använder sin makt i fel syfte och tillfälle. Hoppas allt går bra för dig!

Kram

2010-01-31 @ 16:12:08
Postat av: Elin

Helt ärligt talat så har du så rätt när du säger att om de inte klarar av att hantera aggressiva personer. Jag kan förstå våld mot beväpnade personer, men det var knappast du och du ser inte jätte stor och farlig ut. Det var dumt att slå någon men jag reagerar som du om jag blir fasthållen eller trängd. Jag får verkligen panik! Kul att polisen lägger resurser på att jävlas med fulla människor som gör misstag (jag vet iofs inte om du var full) men lyckas fan inte klara upp sexualbrott, barnmisshandel och liknande. Månaden går nog snabbt. Ta hand om dig och var rädd om dig och din kärlek. Tack för en...annolunda blogg.

2010-02-05 @ 01:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0