Hej mina vänner!

Har en liten rast nu , så kan väl passa på att uppdatera lite. Har väl inte direkt nåt viktigt att meddela.
Men kan ju va skojigt att uppdatera nångång, har ju faktiskt lovat dig Ia ;) hehe

Idag slutar jag redan klockan fem, jävla skönt!
Tycker det är soft att jobba kväll också, men på helgerna har man delad tur, så då räcker det
med ett kvällspass...jo.

Som vanligt har det hänt dåligheter där borta i stan, kanske inte alls rör mig i ryggen kan man tycka, men
det gör det!
Faktiskt min väns dotter som råkat illa ut. Jag tänker inte gå in på detaljer eller så, men nu tycker jag
att det här med droger bland, ursäkta ordvalet, snorungar gått alldeles för långt.
Sen tycker jag att det är så förbannat sjukt att barn under 18 år får utskrivet adhd medicin och får
medicinera sig själva, näpp, tycker det ska vara under föräldrarnas ansvar tills barnet blivit myndigt.
Just för att förhindra att medicinen hamnar i fel händer. Det är ju som sagt narkotikaklassat.
Dessutom cirkulerar det lugnande piller som snorungar säljer?!?!? Vafan?!? Vart fan får ungjävlarna tag i sånt?
Sen att stå och skratta åt någon som ligger och krampar förstår jag mig inte på...tur var väl att nån
hade fattat att ringa ambulans iallafall, en kvart senare och flickan hade varit död.

Nu ska jag intaga lite kaffe så man piggnar till och orkar jobba dom sista timmarna :)
Vi hörs sen :)
PÅ ÅTERSEENDE!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Varför är det sjukt att hon får medicinera dig själv?

Dessutom så gör hon inte det.. Hennes manna hjälper henne!

Och hur ska hon veta att hennes kompisar ska sno hennes medicin? Det är inte precis så att hon tänker att"oj, nu kommer mins kompisar.. Dax att låsa in medicinerna"

2012-01-22 @ 23:07:39
Postat av: Kicki

Ja just för att det är narkotikaklassat. Och om hennes mamma ny medicinerar henne bör hon ju ha dom i säkert förvar också. Om du tror att jag sitter och försvarar det som hänt tror du fel, men med tanke på alla droger som cirkulerar bör man tänka mer än en gång. Mediciner bör man ha koll på, och dagens ungar testar ju allt dom kommer åt.ja får då jag barn med diagnosen adhd och det behövs medicineras låses medicinen in. Visst ska man kanske inte behöva göras det, men som sagt, det är tunga mediciner,och jag riskerar då inget...

2012-01-22 @ 23:21:27
URL: http://kikzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0